zondag 15 april 2012

Oud en nieuw met elkaar verbonden

Het is zover, het oude en het nieuwe gedeelte zijn met elkaar verbonden. Ik was al supertevreden over de gevelsteen die we gekozen hebben, maar geloof me, het is nog mooier dan ik ooit gedacht had. Nu vind ik ook dat de rode baksteen perfect past bij de bruinzwarte baksteen. De ganse stutingsconstructie is weg, we kunnen al beginnen wegdromen van de megaruimte die onze beneden ooit zal worden... Ooit, da's over 2,5 maanden.

Eén van de hoofdrolspelers tot nu toe is Laurent, hij heeft een eenmanszaak A.I.M en wordt in de volksmond Laurent Petrel genoemd. Maar Laurent kan echt veel meer dan alleen petrellen steken. Tot nu toe zorgde hij voor de nieuwe fundering, de riolering, de septische put, de petrellen, het optrekken van de ruwbouw, metsen, ... Maar bovenal is Laurent één van de mensen die mij uitermate op mijn gemak stelt. Op de goede momenten stelt hij mij gerust en zegt 'het komt wel in orde'. Dank je, Laurent!
En heb je hem nodig voor je eigen verbouwing, dan kun je hem contacteren op 0476/54.62.15





Vorige week had ik een weekje verlof en heb ik mee geholpen in het huis. Mijn bijdrage beperkt zich tot het minder intensieve werk, zoals afsteken van behangpapier, terras helpen uitgraven en een muur afsteken. Maar ik wou me niet laten kennen en heb vervolgens een bijdrage geleverd aan het afbreken van alle muren en pleisterwerk op de zolder. Honderd emmers puin heb ik naar beneden gedragen, met een overbelaste knie als gevolg. Uiteindelijk beslisten we dat we alles naar beneden zouden kieperen om het vervolgens op de container te scheppen. Uiterst efficiënt, maar niet zo burenvriendelijk. Wit stof vloog doorheen gans de Gentseaardeweg... Onze immer verdraagzame buurman Achiel vond dit toch beneden alle pijl. Een wit laagje stof bedekte zijn voortuintje, zijn voordeur en (omdat stof overal kruipt) zijn huis. En waarschijnlijk is het woensdag kuisdag, want zijn vrouw Elza had net gepoetst. Sorry, Achiel! De afbraakwerken zijn nu echt achter de rug, het zal niet meer gebeuren.



De zolder, in een latere fase in te richten en af te werken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten