zondag 18 maart 2012

De eerste steen werd gelegd

Ik geraak nooit goed wijs uit de plannen en de verbouwfoto's of -verhalen van anderen. Ofwel snap ik niet welk onderdeel van het huis precies te zien is, ofwel zie ik alleen maar veel zand, stof en sporen van sloop- en afbraakwerken. De kans is groot dat je bij ons ook niet goed meer kunt volgen. Welk deel is dit nu precies? Bevindt dit zich boven of onder de grond?
Maar ik kan u verzekeren dat elk gat ze maken, elke steen ze bouwen voor ons een stap dichter naar een afgewerkt huis is.

Zo werd ondertussen de riolering en een nieuwe septische put gestoken. Dit is niet zo spectaculair, maar het is ongelofelijk hoeveel er eigenlijk onder de grond verdwijnt.

Onder de trap komt een WC. Groot zal het niet zijn, maar ik vind het wel belangrijk dat het bezoek naar een apart WC kan gaan en daarvoor niet steeds in de badkamer hoeven te zijn.

Veel spectaculairder is de poutrel die de volledige achtergevel ondersteunt. Het was een spannende klus, waar wat rekenwerk van een ingenieur kwam bij kijken. Het gaat tenslotte om een overspanning van 6 meter.





En het viel je misschien al op, maar de opbouw van de nieuwe achterbouw is van start gegaan. Als gevelsteen kozen we voor de Wienerberger Iluzo Pagus Bruin-Zwart. Dit zullen we combineren met zwarte aluminium ramen.


2 opmerkingen:

  1. Inge ik had is een vraagje over de poutrel die in de achtergevel is gestoken. De snelbouw van de achtergevel steunt op de poutrel maar hoe hebben jullie dat met de facadesteen gedaan? Steunt die ook op de poutrel ?

    Mvg
    Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Wij gaan ook met de Pagus Iluzo Bruin Zwart bouwen.
    Hebben jullie kleurstof onder de cement gedaan?

    Mvg
    Tine (Heusden- Zolder)

    BeantwoordenVerwijderen